V Česku roste obliba nákupu potravin online
Po Velké Británii a Francii jsou v České Republice prodeje potravin online třetí nejvyšší z celé evropské unie. Podíl prodejů rychloobrátkového zboží dosáhl v internetových obchodech celkem dvou procent z prodejů celého odvětví. V letošním roce jsou to dokonce dvě a půl procenta. Vyplývá to z dat společnosti GfK. Nejvyšší množství potravin se online prodá v Jižní Koreji (16,6 procent)
Hráči na tuzemském online trhu
Ve většině zemí EU se tento podíl pohybuje mezi jedním a dvěma procenty. Kupříkladu v sousedním Německu se online prodá jen něco okolo 1,2 procent potravin. Na špičce evropského žebříčku je Velká Británie s 6,9 procenty.
Podle provozního ředitele společnosti Košík.cz Jakuba Šulty bude stejně jako rok 2017 i rok následující ve znamení růstu obliby online nákupu potravin. Domnívá se, že za to může především vysoká dostupnost služby, rostoucí ergonomie a rychlost nákupů jdoucí ruku v ruce s možnostmi jako je zavážení nákupů na druhé a třetí adresy (nákupy pro rodiče a prarodiče).
Trendy v online nákupu potravin
Jednotliví hráči na trhu prodeje potravin online se navíc budou snažit hledat cesty jak upevnit vztah se svými zákazníky a podporovat jejich loajalitu. Dochází tak k dalšímu zvyšování dostupnosti, doručování do domu bez přítomnosti majitele, do kufrů aut, temperovaných freshboxů v developerských a administrativních budovách. Důležitá je také personalizace nabídky podle znalosti zákazníka.
V tuzemsku můžete online nakupovat potraviny například v supermarketu Rohlík.cz, Freshbedynky.cz, Košík.cz či Rozvozpotravin.cz. Poslední dva zmíněné jsou dostupné i na území Brna, stejně jako supermarket Tesco online.
Stále je však v Čr spousta lokalit, ve kterých tato služba dostupná není. Spousta firem tento nápad rozjela, aby následně narazila na logistické problémy. Na plné pokrytí ČR si tak budeme muset ještě pár let počkat.