Brněnské metro aneb Nejdelší tramvajový tunel je již v provozu.
Už v neděli 11. 12. spustilo Brno provoz nové trati, jejíž součástí je i nejdelší tramvajový tunel v Česku. Právě díky němu se začalo této trati přezdívat brněnské metro. Tunel měří 602 metrů a vede od zastávky Osová přes Fakultní nemocnici Brno až k univerzitnímu kampusu.
Po 35 měsících je hotovo
Stavba tunelu zabrala dlouhých 35 měsíců, které museli přetrpět zejména obyvatelé Starého Lískovce, pod kterým tubus z velké části vede. Vybudování zcela nového úseku trati pro tramvajovou linku číslo 8 stálo 1,4 miliardy korun.
Přečtěte si také: Po šokujících zjištěních byla uzavřena restaurace v Brně!
Cestujícím brněnské metro ušetří čas
Trať umožní především rychlejší a komfortnější cestování do oblasti, kde se nachází nejen univerzitní kampus, ale u nákupní centrum a řada sídel firem. Cesta od kampusu k hlavnímu nádraží trvá nyní pouze 15 minut. Denně do této oblasti dojíždí desítky tisíc lidí, kteří tedy novou trať jistě ocení.
Celková trať s nejdelším tramvajovým tunelem v Česku měří 912 metrů, samotný tunel pak zabírá 602 metry. Součástí celé stavby je i nová podzemní zastávka Západní brána. Díky tomu se začalo trati přezdívat brněnské metro.
Novinky na tratích
Pro využívání nové trati jsou potřebné obousměrné tramvaje, protože linka číslo 8 nebude mít ani jednu konečnou zastávku zakončenou smyčkou, ale takzvanou úvratí.
Tunel v kampusu není jediný, který se pro cestující nově otevřel. Na začátku příštího roku začne dopravní podnik Brno testovat u ten, který vzniká podél Žabovřeské ulice, kterým kdysi vedla linka tramvaje číslo 1.